Na seo4.net/audyt-stron-internetowych/ zlecisz audyt strony internetowej.
Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem rozmaitych aspektów, np. organizacyjnych i finansowych, a także analizę możliwości rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak kod strony, strukturę nagłówków, meta opisy i tytuły, szybkość wczytywania się witryny i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Nie licząc samego wykazania nieprawidłowości oraz błędów, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone także instrukcje odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę internetową pod względem zgodności ze normami W3C, dostępności, treści na stronie, a także poprawności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, by znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co istotne – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.
Ile trzeba poczekać na płatny audyt SEO?
W sieci znajduje się wiele stron oraz narzędzi, za pomocą których szybko i bez opłat przeprowadza się audyt SEO strony internetowej. Atuty tej opcji? Cena i szybkość. Wady? Długo by wymieniać. Wersje testowe czy też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już odkryją pewne błędy na stronie, to na ogół nie wszystkie. Dużo pomyłek (m.in. w kodzie) zauważyć można tylko w czasie analizy dokonanej przez człowieka, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać zazwyczaj od tygodnia do mniej więcej miesiąca. Okres na przygotowanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszelkie istotne problemy występujące na stronie. Jeśli strona była uruchomiona na otwartym szablonie bądź na platformie typu Shoper czy Magento, to błędów do poprawy może być dużo. Gdy witryna wolno się ładuje, a na najważniejsze dla klienta frazy pojawia się daleko poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.
Audyt SEO – co wykaże, jeśli będzie wykonany sumiennie
Uważnie wykonany audyt SEO może obnażyć wiele wad strony, w szczególności:
- niska prędkość ładowania się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej,
- błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
- brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość zawartości strony,
- poprawność kodu strony,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- brak lub niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]