Dowiedz się, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie Krakow
Istnieją trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– kraj (przykładowo “uniwersytet Polska”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Podgórze”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do klientów rezydujących w danym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na reklamę i nie ma możliwości konkurować na frazy bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Dalszy typ pozycjonowania to dobre i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe Nike Revolution czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy A50 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment towarów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Światowe Dni Młodzieży czy Tłusty Czwartek. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść strony internetowej.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]