O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google to nic innego jak kary nakładane na webmasterów, którzy dopuszczają się łamania zasad wprowadzonych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania swojej strony nie stosujesz tzw. metod “black hat”, nie powinieneś martwić się o filtry Google.
Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?
Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie spadają w wynikach wyszukiwania. Może się zdarzyć, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie znikają z ich wyników. Za drobne “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Czasami zdarza się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Surowo zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów Google.
Najskuteczniejszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest postępowanie zgodnie z standardami opracowanymi przez Google