Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO

27 sierpnia 2018

Agencja SEO. Rzetelna pomoc specjalistów

Firmy oraz właściciele stron internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań . Nie posiadając kwalifikacji w problematyce SEO i nie monitorując codziennie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od projektowania graficznego, content marketingu, kampanii Google Ads oraz programowania służący rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Po czym poznać sumienną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się w toku poszukiwań podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto postawić na firmę, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a także tych reklamowych czy kreatywnych, z każdym rokiem rośnie, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, że posiada ona znaczne doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się ciekawym portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO nierzadko obecny jest dział z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i z jakimi problemami się mierzyła. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o planach zadań na nadchodzące tygodnie, ale także przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich następstwa.

Kolejna ważka kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w parę minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o kolejne informacje o firmie, potrzebne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszperać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO oraz o kluczowych dla klienta artykułach czy usługach, które zamierza wypromować.

Co o firmie SEO świadczy model rozliczeń jaki proponuje?

Ostrożnie powinno się potraktować firmy SEO, które proponują rodzaj współpracy z opłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie klient płaci agencji SEO dopiero wówczas, kiedy słowa kluczowe uzyskają uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top3). To wciąż dość popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą spore zagrożenie – można wszak osiągnąć natychmiastowy efekt naruszając zasady ustalone przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm dodatkowo nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, zatem sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z agencją SEO, to rzadko jest ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu nieodzowne są większe nakłady finansowe, aby opracować skrupulatny audyt SEO, a później wdrożyć wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań są dużo mniejsze.

SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

You May Also Like