Kontrahenci nie płacą faktur w terminie? Postaw na automatyczną windykację

6 września 2022

Jeśli interesujesz się windykacją faktur, koniecznie zajrzyj tu.

Jest sporo różnych powodów, dlaczego klienci nie płacą w terminie za wykonane zlecenie. Problem z nieopłaconymi płatnościami dotyczy zarówno właścicieli firm, którzy świadczą usługi B2B, jak również firmy z profilem działalności ukierunkowanym na indywidualnych odbiorców.

Windykacja – czynności, mające na celu wyegzekwowanie spłaty zaległości

Wierzyciel może dochodzić niespłaconych należności poprzez proces windykacji długu. Chociaż termin ten większości ludzi nie najlepiej się kojarzy, tak naprawdę oznacza to proces w trakcie którego rozpoczyna się względem dłużnika szereg działań zgodne z aktualnymi aktami prawnymi. Działania te mają na celu wyegzekwowanie spłaty zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, to znaczy cykliczne monitowanie dłużnika i ponawianie prośby o wniesienie opłaty. Kiedy ta metoda windykacji nie przyniesie efektu, następną możliwością jest windykacja sądowa. Jeżeli firma świadczy usługi wobec kilkudziesięciu czy kilkuset klientów i miesiąc w miesiąc wypisuje podobną liczbę faktur oraz paragonów, niebezpieczeństwo, że jakiś procent opłat nie zostanie przelany w wyznaczonym terminie na ogół wzrasta. W organizacji całej procedury związanego z księgowaniem przelewów pomoże polska aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która posiada także moduł automatycznej windykacji.

Automatyczna windykacja należności – popraw terminowość spłat u swoich klientów

Aplikacja Flobo nie tylko monitoruje, czy na konto rozliczeniowe wpłynął przelew od kontrahenta, ale w przypadku wykrycia jej braku w wyznaczonym terminie, rozpoczyna ona procedurę upominania o obowiązku zapłacenia za fakturę. Właściciel firmy wykorzystujący Flobo może ustawić swoje scenariusze działań wszczynanych wobec nie płacących kontrahentów, wyznaczając m.in. przerwy między poszczególnymi wiadomościami upominającymi. Informacja o zbliżającym się terminie zapłaty za fakturę delegowana jest z aplikacji także przed jego upływem do tych klientów, którzy w poprzednim kwartale dwukrotnie spóźnili się z wykonaniem przelewu bądź którzy nie opłacili faktury w terminie w ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeżeli upomnienia nie poskutkują, dalszymi stadiami automatycznej windykacji należności prowadzonymi przez aplikację Flobo jest przesłanie noty księgowej w wysokości 40 euro, a później zgłoszenie informacji o dłużniku do BIG. Na końcu, pod warunkiem, że wyliczone powyżej działania nie przyniosą spodziewanego efektu, Flobo prześle sprawę do e-sądu.

Korzystanie z aplikacji do automatycznej księgowości oraz windykacji oszczędza czas przeznaczany na śledzenie wpływających należności, a po pewnym okresie bywa też przyczyną ogromnej poprawy terminowości u klientów.

Flobo

Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail: [email protected]

You May Also Like