Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

7 marca 2019

Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Wszystkie czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Jak działa filtr Google

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uderzyć w kapitał firmy, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać problem specjaliście.

You May Also Like