Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google

19 sierpnia 2018

Prowadzenie firmowej witryny www wymaga jej nieustannego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była widoczna dla odbiorców i pojawiała się wysoko w wynikach. Bany i filtry Google mogą zostać zastosowane na stronę, kiedy firmowa strategia powoduje pogwałcenie norm prawidłowego SEO. Dowiedzmy się, co zrobić, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – dlaczego są tak groźne?

Ban od Google oznacza najsurowszy rodzaj kary, który może spotkać witrynę www. Jest to całkowite wykasowanie jej ze stron przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy realnie utrudnia funkcjonowanie firmy. Nie zapominajmy, że gros użytkowników posiłkuje się Google, więc po zbanowaniu portalu ilość naszych gości drastycznie zmaleje. Natomiast założenie filtra obniża pozycję witryny w rezultatach przeglądania, co również negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją stosowane bezpośrednio przez załogę Google filtry ręczne i zakładane mechanicznie przez specjalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.

Czy da się pokonać bany i filtry Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za używanie przesadnej ilości linków promujących naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba najpierw poznać jego powód. Najlepiej przekazać to specjalistycznej firmie SEO, która sprawnie zajmie się z banem. Procedura może jednak ciągnąć się aż pół roku, trzeba więc trochę poczekać.

You May Also Like